Zpět na seznam
27. duben 2017
Blog

Víte, co vlastně znamená a jak funguje IP telefonie?

CloudTalk - call centrum - IP telefonie pro efektivnější komunikaci s vašimi zákazníky

Klasické telefonní systémy (pevné linky, mobily, smartphony) umožňují lidem vzájemnou komunikaci na dálku. Také IP telefonie (Internet Protocol telephony) umožňuje takovou formu komunikace. Avšak s tím rozdílem, že namísto použití běžného analogového přenosu přes klasickou telefonní linku se přenos hlasu uskutečňuje v digitální formě přes internet.

IP telefonie je obecný pojem pro technologie, které využívají tzv. „Internetové protokoly“ na přenášení digitálních signálů přes internet při telefonické komunikaci. Co však vlastně znamená „přenášet digitální hlasové signály přes internet“? Zmíněný protokol definuje, jak má signál procházet přes internetovou síť, podobně jako HTTP (HyperText Transfer Protocol) definuje, jak se mají přenášet, formátovat a zobrazovat data na webových serverech a webových prohlížečích.

IP telefonie nevyžaduje žádný hardware, takže ani žádnou pravidelnou údržbu. Jediné, co potřebujete je připojení na internet a jednorázové stažení aplikace (přes kterou telefonujete) do počítače, smartphonu či tabletu.

Abyste si to uměli snadněji představit - Skype, Viber, Facebook Messenger, Google Voice, WhatsApp - to je jen pár příkladů aplikací, které využívají IP telefonii a se kterými můžete volat zdarma přes internet. Aplikace využívají lidé po celém světě pro komunikaci se svými přáteli, známými či rodinou. Pro firmy různých velikostí a zaměření existují softwary pro call centra, které nejsou určeny pouze pro velká call centra společnosti. Též využívají technologii IP telefonie pro telefonickou komunikaci se svými klienty a zákazníky.

Jaký je rozdíl mezi VoIP a IP telefonií?

IP telefonie je způsob, jak přeměnit analogový signál na digitální. Můžeme ji chápat jako celkový koncept pro telefonní systémy. VoIP je prostředek pro přenos hlasových digitálních signálů. IP telefonie a VoIP pracují spolu - nabízejí levné či bezplatné hovory a další funkce k telefonní komunikaci. IP Cloud PBX pobočková ústředna je implementací konceptu IP telefonie a VoIP.

Benefity IP telefonie

  • Používáním technologie IP telefonie, namísto používání tradičních telefonních systémů, mohou společnosti využívat připojení na internet i při telefonování se svými zákazníky a klienty. Společnostem se tak mohou snižovat provozní náklady a náklady za hovory.
  • IP telefonie přinesla pokrok v telekomunikačních systémech - umožňuje integraci různých systémů do jednoho. S IP telefonií můžete mít data z vašeho CRM, E-commerce, Helpdesk či účetního řešení přehledně v jednom systému - v již zmíněném softwaru pro call centra. Integrace vytvářejí potenciál pro zvýšení produktivity vašich zaměstnanců a zlepšení komunikace s vašimi zákazníky.

IP telefonie (nebo i VOIP telefonování) se stává čím dál víc populárnější telekomunikační technologií a častokrát nahrazuje tradiční telefonní systémy.


Související články


5 kroků k samostatnosti vašich operátorů

Mnoho společností se v současnosti zaměřuje na zvýšení spokojenosti svých zákazníků. Stejně však stoupají i očekávání zákazníků na kvalitu poskytovaných služeb. Ta ovlivňuje udržení zákazníků, jejich loajalitu a celkovou spokojenost s firmou a produktem.

Přečíst více

Přehled vybraných metrik úspěšných call center

Chtěli byste vědět, jak zlepšit váš zákaznický servis, aby vaše služby splňovaly očekávání zákazníků? Připravili jsme pro vás přehled dalších metrik, jimiž se řídí úspěšná call centra.

Přečíst více

5 metrik call center pro úspěšný benchmarking

Abyste svým zákazníkům dokázali poskytovat bezkonkurenční zákaznickou podporu, potřebujete znát statistiky vašeho call centra a porovnávat je s průměrnými hodnotami jiných call center, které patří do vaší oblasti působení.

Přečíst více

Odběr novinek