Zpět na seznam
12. listopad 2018
Blog

Jak posílit věrnost zákazníků?

Ne všichni spokojení zákazníci jsou zároveň věrní. Podívejte se, jak posílit loajalitu zákazníků a zvýšit příjmy vašeho internetového obchodu.

Mnoho lidí si myslí, že spokojenost zákazníků je klíčem k věrnosti, ale není to tak zcela. I spokojení zákazníci občas přejdou ke konkurenci, například s vidinou nižších cen. V tomto článku se podíváme na pár praktických tipů, jak získat důvěru zákazníků.

1. Zákaznická podpora by pro vás měla být prioritou

Pokud si chcete udržet věrné zákazníky, měli byste se v první řadě zaměřit na skvělou zákaznickou podporu. Podle průzkumů až 76 % lidí věří, že přístup oddělení zákaznické podpory je vizitkou toho, jak si daná firma cení klientů. Existuje mnoho nástrojů, které vám pomohou zlepšit zkušenost zákazníka a přesvědčit ho, aby u vás nakupoval pravidelně, například CRM systémy, help desk řešení nebo softwary pro call centra.

2. Nezapomeňte na školení pro zaměstnance

Lidský přístup vždy zabere. Zorganizujte pro operátory zákaznické podpory školení komunikace, aby se naučili k zákazníkům přistupovat přátelsky, zdvořile a oslovovali je jménem - i takové jednoduché kroky dokáží posílit loajalitu. Operátoři by zároveň měli umět problémy či otázky vyřešit co nejrychleji, a to i přes sociální sítě.

3. Poznejte své zákazníky a předvídejte jejich potřeby

Je důležité, abyste věděli, kdo jsou vaši zákazníci, co si od vás koupili a s jakými případnými problémy se setkali během nakupování. K dispozici máte několik CRM systémů, kde si dokážete ukládat informace o zákaznících. CRM systémy můžete dokonce propojit se softwarem pro call centra, čímž se ještě zlepší vaše zákaznická podpora. Díky přehledné historii komunikace, objednávek či hovorů budou operátoři umět zákazníkovi lépe poradit, který z vašich produktů je pro něj vhodný.

4. Vsaďte na osobní přístup

Nekomunikujte se zákazníkem pouze tehdy, když chcete, aby si od vás něco koupil. Snažte se o pravidelnou komunikaci a budování vztahu. Dobrý software pro call centra vám například umožní vkládat poznámky do real-time karty zákazníka, aby operátoři mohli ke každému volajícímu přistupovat zvlášť.

Pokud zákazník ví, že je pro vás důležitý, rád se k vám znovu vrátí.

5. Odměňte věrné zákazníky

Jedním z nejlepších způsobů jak zákazníka znovu přilákat na e-shop je odměnit ho. Věrné zákazníky můžete odměnit dárkem, slevou nebo jednoduše odkazem na užitečný článek na blogu. Pokud se zákazník rozhodne utratit peníze právě ve vašem e-shopu, zaslouží si přece odměnu, no ne?

6. Usnadněte zákazníkům život

Zamyslete se, jak byste mohli zákazníkovi usnadnit život, například tak, že mu umožníte platit několika způsoby nebo mu odpovězte na otázky i prostřednictvím sociálních sítí. Pokud provozujete call centrum, mohli byste začít využívat funkci IVR menu, aby se volající vždy dovolal správnému operátorovi. Pokud zákazníkům usnadníte život, odmění se vám věrností.

7. Zeptejte se na radu... a opravdu ji poslechněte!

Zpětná vazba je dalším klíčem k věrnosti. Pokud dokážete včas identifikovat potenciální problémy, zákazníci nebudou mít důvod přejít ke konkurenci. Pokud si například často stěžují, že musejí v call centru dlouho čekat na propojení s operátorem, začněte používat software pro call centra, který vám umožní zavolat jim zpět.

Věrní zákazníci jsou klíčem k úspěchu vašeho podnikání.

Pamatujte, že věrný zákazník u vás utratí více peněz a pomůže vám šířit dobrou pověst značky. Díky těmto sedmi jednoduchým krokům budete mít více věrných klientů a využijete všechny výhody, které jsou s tím spojeny.


Odběr novinek