Zpět na seznam
2. duben 2019
Blog

Jak dosáhnout, aby vás vaši zákazníci měli opravdu rádi

Chtěli byste si s vašimi zákazníky vybudovat vztah, který se nerozpadne ani při pohledu na akční nabídku konkurence? Přinášíme vám 8 jednoduchých tipů, díky kterým vaši zákazníci nebudou mít pocit, že vám na nich nezáleží.

1.    Naučte se aktivně naslouchat.
Berte na vědomí, co vám říkají vaši zákazníci a nepřehlížejte ani vaše zaměstnance. Pokud mají zákazníci například pravidelně problémy s přepravní společností nebo by ve vašem sortimentu rádi viděli veganské výrobky, je čas na změnu. Jsou vaši operátoři neustále přetížení a nezvládají nápor volajících zákazníků? Nenechte je vyhořet a posilněte jejich tým novými operátory.

2.    Monitorujte interakce s vašimi zákazníky a každou interakci vnímejte jako součást budování vztahu se zákazníkem.
Sbírejte a analyzujte relevantní údaje o vašich zákaznících, díky kterým dokážete lépe pochopit jejich nákupní chování a poskytnout jim nabídky šité na míru. S nabídkami šitými na míru vám určitě pomůže i to, pokud si důsledně definujete charakteristiky cílové skupiny vašich zákazníků.

3.    Využívejte metriky a stanovte si klíčové KPIs (key performance indicators). 
Máloco vám o fungování vašeho call centra řekne více než metriky. Zjistěte, ve kterých oblastech máte rezervy a pracujte na jejich zlepšení. To, jak můžete zlepšit klíčové metriky call centra se dočtete například v našem článku.

4.    Zjistěte, co zvyšuje loajalitu vašich zákazníků a implementujte nástroje na její zvýšení.
Funguje na vaše zákazníky více sbírání razítek a následné získání výrobku (ekvádorské kávy, bělící zubní pasty, barevných ponožek, pleťového krému s výtažkem z růží...) zdarma, nebo poskytování exkluzivních slev na nákup prostřednictvím slevových kódů? Zjistěte, jaká strategie nejvíce motivuje vaše zákazníky, a držte se jí. Ani se však nebojte využívat kombinaci více přístupů - zákazníky určitě potěší, když ke každému pátému nákupu dostanou hrnek nebo sypaný čaj a zároveň jim pošlete i speciální slevový kód na jejich email.

5.    Buďte transparentní. Žádné skryté podmínky, poplatky a závazky.
Berte vaše zákazníky jako vaše partnery, ne jako bezduchý nástroj na generování zisku. Řekněme si upřímně - jako by na tom byl váš byznys, pokud byste neměli (tolik) zákazníků?

6.    Získejte od vašich zákazníků feedback a dejte ho k dispozici všem zaměstnancům.
Možná jste přesvědčeni o tom, že vaši zákazníci jsou vždy spokojeni a možná je to i pravda. Jenže nemusí být. Ptejte se proto, co můžete udělat lépe. Možná zjistíte, že největší problém zákazníkům nezpůsobují delší čekací doby na dodání zboží, jak jste si mysleli, ale provozní hodiny vašeho call centra. Nebo nepříjemní operátoři. Nebo obojí.

7.    Motivujte vaše zaměstnance a pravidelně je odměňujte.
Spokojení zaměstnanci jsou jednou z bezpečných cest ke spokojeným zákazníkům. Investujte do jejich vzdělávání, podporujte jejich rozvoj a kariérní růst a zejména - nezapomínejte jim poděkovat a adekvátně je odměnit, aby věděli, že pro vás nejsou důležití pouze vaši zákazníci.

8.    Nevyhýbejte se osobním setkáním s vašimi klienty.
Vaše vztahy budou osobnější a díky tomu i kvalitnější.

Díky těmto tipům dokážete efektivně zlepšit orientaci vaší firmy na zákazníka, což se v konečném důsledku projeví nejen ve zvýšení spokojenosti vašich zákazníků, ale také v oblasti fungování vašeho byznysu.


Odběr novinek