Zpět na seznam
22. duben 2019
Blog

Co opravdu e-commerce zákazník chce? 1. část

Není žádných pochyb o tom, že nakupování přes internet je rychlé a pohodlné. Proč byste měli strávit dvě hodiny v kamenném obchodě při výběru nové rychlovarné konvice porovnáváním technických parametrů a čekáním v řadě na zaplacení, když to můžete udělat kdykoli z pohodlí domova?

S rostoucím množstvím a nabídkou e-shopů se zvyšují i nároky zákazníků. Pokud chcete, aby byl váš business konkurenceschopný, nemáte jinou možnost, než se jim přizpůsobit. Co současný e-commerce zákazník ocení?

1.    Možnost výběru

Dejte vašim zákazníkům možnost, aby si mohli vybrat:

  • ze široké nabídky produktů - pokud například provozujete e-shop s oblečením, zařaďte kromě standardní konfekce do nabídky i „plus size“ a „petite“ sekci, díky čemuž u vás budou moci nakupovat zákazníci s různými v konfekčními velikostmi (což v konečném důsledku znamená více zákazníků). Dejte si také pozor na to, abyste měli dostatečné skladové zásoby a aby nabízené produkty, o které mají zákazníci zájem, nebyly dlouhodobě vyprodány. Pokud si zákazník chce něco koupit a nenajde to u vás, půjde to hledat ke konkurenci.
  • způsob doručení a termín dodání objednávky - objednané zboží můžete zákazníkovi poslat kurýrem nebo poštou, mnozí zákazníci uvítají i možnost osobního vyzvednutí zboží na odběrném místě. Nelimitujte vaše zákazníky tím, že jim nedáte na výběr.
  • způsob platby - kartou online, na dobírku (v hotovosti nebo kartou), prostřednictvím PayPalu... Možností je mnoho a každý zákazník preferuje jinou.

2.    Kvalitní zákaznickou podporu

Nespoléhejte pouze na jednu formu zákaznické podpory. Používejte live chat, komunikujte na sociálních sítích, odpovídejte na maily a neignorujte příchozí hovory. Každý člen týmu zákaznické podpory by měl být připraven komunikovat se zákazníkem profesionálně a dobře naladěný.

3.    Speciální nabídky

Nabídněte vašim zákazníkům dopravu zdarma, slevový kód nebo možnost bezplatně vrátit zboží v prodloužené lhůtě - cokoli, co zákazníka nejen potěší, ale i motivuje u vás nakoupit.

4.    Personalizovaný přístup

Tak, jako vy si uvědomujete, že vaši zákazníci pro vás nejsou samozřejmostí, uvědomují si to i oni sami. Chtějí mít pocit, že jsou pro vás výjimeční a že vám na nich záleží - a vy byste jim ho měli dát. Zkuste jim například věnovat malou pozornost v den jejich narozenin nebo v den výročí registrace do vašeho e-shopu - pošlete jim exkluzivní nabídku, slevový kód na jejich oblíbenou značku nebo jim přibalte dárek k nákupu.

Pokud například prodáváte čaje a chcete vašim zákazníkům k nákupu přibalit vzorky nových čajů v nabídce, vybírejte podle toho, jaké druhy čajů u vás konkrétní zákazníci obvykle nakupují. Milovníky zeleného čaje jistě potěšíte čajem Sencha více než čajem s příchutí citrusového ovoce se skořicí. Díky využívání CRM nástrojů nebudete mít žádný problém s určením cílové skupiny vašich zákazníků a s identifikací jejich preferencí.

5.    Nakupovat (i) přes mobil.

To pro vás v praxi znamená, že by vaše stránka měla být responzivní a měla by umožňovat rychlé a bezproblémové vyhledávání a nakupování zboží i na jiném zařízení, než je počítač.

V našem následujícím blogovém článku navážeme na těchto pět základních požadavků a podíváme se na to, jak by měl vypadat váš e-shop, aby v něm zákazníci rádi nakupovali :-).
 


Odběr novinek