5. duben 2019 Blog

3 jednoduché způsoby, jak zlepšit komunikaci se zákazníky

Základem každého fungujícího vztahu je efektivní komunikace. Selhávající komunikace může zkazit i vztahy, na kterých jsme pracovali celé roky. Netýká se to jen oblasti mezilidských vztahů - to, jak komunikujete, se promítá i do (úspěšnosti) vašeho byznysu. V tomto článku vám představíme tři jednoduché, ale efektivní tipy, díky kterým zlepšíte komunikaci s vašimi zákazníky.

1.    (Přehnanou) formálnost dejte stranou 

Vaše (potenciální) zákazníky určitě nechcete nudit. Vsaďte proto na pozitivní přístup a poutavost textů, jejichž prostřednictvím spolu komunikujete. Posíláte newsletter? Zkuste namísto nezáživného „Rezervujte si dvě noci v našem hotelu a třetí dostanete zdarma“ napsat například: „Už jste se dlouho dobře nevyspali? Přijďte si k nám na dvě noci odpočinout. Třetí vám zaplatíme my.“

Píšete mail vašemu klientovi nebo vám na live chat píše zákazník, který se chce informovat o stavu jeho objednávky? Buďte profesionální, ale ne zbytečně formální a odměřený. „Dobrý den, Zuzano, vaši objednávku se nám podařilo odeslat o dva dny dříve. Už je na cestě k vám :)“ působí přirozeněji než „Dobrý den, vážená paní Šťastná. Vaše objednávka byla odeslána. Očekávejte ji v nejbližších dnech.“

2.    Umožněte zákazníkům, aby s vámi byli v kontaktu

V první řadě: buďte dostupní. Pokud jsou provozní hodiny vašeho call centra od 8:00 do 16:00, ale víte, že mnoho zákazníků by se s vámi chtělo spojit, až když přijdou domů z práce nebo předtím, než do ní odejdou, dovolte jim to. Přizpůsobení provozních hodin potřebám zákazníků je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zlepšit komunikaci se zákazníky. Nezapomeňte se také ujistit, že máte k dispozici dostatek operátorů vždy, když je to potřeba, zejména během rušných hodin.

Pokud se vám zákazníci nebudou moci dovolat, nebudete spolu komunikovat (téměř) vůbec - ani tehdy, když to budou potřebovat.

Nezapomínejte ani na správu sociálních sítí a live chatu - mnoho zákazníků se s vámi bude snažit spojit právě prostřednictvím nich, protože je to pro ně nejrychlejší a nejpohodlnější.

3.    Ukažte zákazníkům, jak na to

Umístěte na váš web infografiku, instruktážní videa nebo knowledge base. Pomůže to nejen vašim zákazníkům, ale také vám - nebudou vám totiž muset volat nebo psát hned, když něčemu nebudou rozumět nebo to nebudou umět udělat. Provozujete e-shop s potřebami do kuchyně? Váš zákazník Petr je určitě nadšený z koupě nového 10kusového setu na výrobu sushi, ale možná mu není úplně jasné, co má s „tím vším“ dělat. Ukažte mu to ve videu, díky kterému se z něj za pár dní stane místní sushi mistr :)

Pokud dodržujete všechny ověřené tipy na zlepšení komunikace s vašimi zákazníky, a přesto máte pocit, že něco nefunguje tak, jak má, nabízíme vám jeden bonusový tip - využijte mystery shopping/calling/e-mailing. Možná se vám nebude líbit, co zjistíte, ale alespoň pochopíte, co nefunguje tak, jak byste chtěli a budete moci hledat řešení.