Zpět na seznam
15. březen 2018
Blog

5 důvodů, proč vás budou zákazníci milovat - 1. část

Klíčem k dlouhodobému úspěchu každého byznysu je budování důvěry a navázání pevných vztahů se zákazníky. Vybudování důvěry = více stálých zákazníků = vyšší tržby. Velmi často však právě zde společnosti selhávají a vytvářejí tak bariéry, které zákazníky odrazují.

Ptáte se, jaké bariéry? Možná jsou i mezi vaší společností a zákazníky, ale neuvědomujete si, že existují. 

Za předpokladu, že vaše produkty či služby jsou absolutně skvělé, co víc můžete udělat, abyste si vybudovali dlouhodobé vztahy s vašimi zákazníky a získali i nové?

Níže si můžete přečíst prvních 5 důvodů, pro které vás budou zákazníci milovat, a které eliminují jakékoli bariéry mezi zákazníky a vaší společností.

1. LOJALITA

62 % zákazníků má pocit, že i přes svou loajalitu ke značce nejsou dostatečně odměňováni

Řešení: Pečujte o své zákazníky, jinak o ně přijdete. Slevové kupóny či různé akce pro věrné zákazníky jsou skvělou příležitostí, jak jim dáte najevo, že si jejich loajality vážíte. Stejně důležité je však myslet i na nové zákazníky - když se přihlásí do newsletteru, odměňte je například 10% slevou na první nákup.

2. TRANSPARENTNOST

91 % zákazníků oceňuje transparentnost informací

Řešení: Zákazníci by měli být předem informováni (ne až během nákupního procesu), jaké jsou možnosti platby, způsoby dodání, jaké jsou podmínky reklamace či vrácení a výměny zboží atd. Buďte k nim upřímní a informujte je například i o delší čekací době při vyřizování jejich požadavků.

3. FAQ

90 % zákazníků chce nejdříve svůj problém vyřešit samostatně

Řešení: Zákaznická podpora začíná už na webové stránce - zákazníci nejdříve hledají informace tam, a až potom vám zavolají nebo napíšou. Mějte proto zveřejněnou stále aktuální sekci FAQ tak, aby se k ní zákazníci snadno dostali.

4. DOSTUPNOST OPERÁTORŮ

75 % zákazníků se nedokáže spojit s operátorem ani na druhý pokus

Řešení: S CloudTalkem můžete snižovat prostoje operátorů mezi jednotlivými hovory. Navíc tím, že si operátoři mohou zapisovat požadavky zákazníka do systému již přímo během hovoru, nepotřebují čas navíc po ukončení hovoru a mohou se věnovat hned dalšímu zákazníkovi.

5. KOMUNIKACE

42 % zákazníků přešlo ke konkurenci kvůli drzým a neochotným operátorům

Řešení: Připravte pro vaše operátory školení zaměřené na etiketu zákaznického servisu - pravidla, která by při rozhovorech se zákazníky měli dodržovat a fráze, kterým by se měli vyhnout. Více o etiketě zákaznického servisu si můžete přečíst v článku Jak komunikovat se zákazníkem? Víme jak na to.


Odběr novinek